هر روز حدود ۵۰۰۰ مورد جدید، پیچیدگی مچ پا درانگلستان اتفاق می‌افتد و همچنین حدود ۳۰۲۰۰۰ نفر سالیانه در مراکز اورژانس پذیرش می‌شوند (۲۶). ۲۵ % از افرادی که پیچیدگی مچ پا دارند، برای یک هفته یا بیشتر از آن از فعالیت باز می‌مانند و ۸۰ % از هزینه‌ها وخسارات سالیانه به خاطر از دست رفتن زمان فعالیت است (۲۶). پاداش بازیکنان فوتبال  به طور متوسط درسال ۲۰۰۴،۵/۷میلیون دلار بوده است در حالیکه هر تیم به طور متوسط ۳۵۷۰۰۰ دلار در هر فصل هزینه‌های درمانی داشته است (۵۶). آسیب های فوتبال نه تنها سلامتی بازیکنان را تهدید می‌کند، بلکه می‌تواند هزینه‌های اقتصادی زیادی را بر افراد و جامعه تحمیل کند. اهمیت این مسئله درحدیست که در استرلیا سالیانه ۳۰۰۰۰۰ دلار برای پژوهش در آسیب های ورزشی هزینه می کنند (۴۸). گزارش شده است که حدود دو درصد از فوتبالیست های حرفه ای انگلستان در هر سال بر اثر آسیب شدید و تعداد زیادی از بازیکنان نیز به علت آسیب‌های مزمن بازی را ترک می‌کنند (۱۸). در انگلیس  هزینه درمان بازیکنان و از دست‌دادن نتیجه بازی وقتی که بازیکنان به‌دلیل آسیب‌دیدگی قادر به بازی نسیتند، تقریبا برابر یک بیلیون پوند در سال تخمین زده شده است(۲۳). همچنین هزینه متوسط درمان برای هر آسیب در فوتبال حدود ۱۵۰ دلار آمریکا تخمین زده شده است(۱۸). با توجه به فراوانی افرادی که در سراسر دنیا به فوتبال مشغول هستند و پیامدهای اقتصادی-اجتماعی ناشی از آسیب‌ها، برای کاهش تعداد آسیب و کم کردن هزینه‌هایی که باعث زیان باشگاه‌ها می‌شود و برای اجتناب از بازنشستگی زود هنگام بازیکنان از مسابقات در سطح حرفه ای  پیشنهاد یک برنامه پیشگیری که بتواند شیوع آسیب‌ها را کاهش دهد، به شدت مورد نیاز است (۱۸).  در تحقیقی که بر روی ۵۵ بازیکن در انگلستان انجام شد در مجموع از ۱۱۰ مسابقه و ۲۸۷ جلسه تمرینی با ۲۶۰۴ و ۱۰۷۴۰ ساعت در معرض خطر قرار گرفتن ،۳۷۸ ساعت غیبت برای مسابقات و ۱۴۴۱ ساعت غیبت در تمرینات ثبت شد. در ۴۹% آسیب‌ها فرد مسابقات را از دست داد و در ۶۰% آسیب‌ها فرد جلسات تمرین را از دست داد و بقیه مشکلات مربوط به سلامت فرد بود که باعث از دست رفتن یک جلسه تمرین از چهار جلسه و یک بازی از هفت بازی شد (۴۰). علی رغم تحقیقات متعددی که تا کنون صورت گرفته است، نداشتن آماری دقیق از آسیب مجدد و یا آسیب‌های بعد از توانبخشی و نیز نحوه انجام بازتوانی ،زمان بازگشت به ورزش در ورزشکاران آسیب دیده خلائی در شناخت عوامل تاثیرگذار در ایجاد آسیب مجدد را به وجود آورده است، لذا می‌توان با بررسی میزان آسیب مجدد و ارتباط آن با عواملی مانند زمان بازگشت به ورزش، مدت زمان بازتوانی و سابقه ورزشی فوتبالیست‌ها ،آمادگی بیشتری در پیشگیری از آسیب‌های مجدد به وجود آورد.

۱-۳- اهداف تحقیق

۱-۳-۱- هدف کلی

بررسی ارتباط بین میزان آسیب مجدد در اندام تحتانی  با سابقه ورزشی، مدت زمان بازتوانی و زمان بازگشت به ورزش در فوتبالیست های مرد بود.

۱-۳-۲- اهداف اختصاصی

تعیین میزان آسیب مجدد زانو در فوتبالیست‌های مرد.
تعیین میزان آسیب مجدد مچ پا در فوتبالیست‌های مرد.
۳- بررسی ارتباط بین میزان آسیب مجدد زانو و سابقه ورزشی فوتبالیست‌های مرد.

۴- بررسی ارتباط بین میزان آسیب مجدد زانو و زمان بازگشت به ورزش فوتبالیست‌های مرد.

۵- بررسی ارتباط بین میزان آسیب مجدد زانو و مدت زمان بازتوانی فوتبالیست‌های مرد.

۶- بررسی ارتباط بین میزان آسیب مجدد مچ پا و سابقه ورزشی فوتبالیست‌های مرد.

۷- بررسی ارتباط بین میزان آسیب مجدد مچ پا و زمان بازگشت به ورزش فوتبالیست‌های مرد.

۸- بررسی ارتباط بین میزان آسیب مجدد مچ پا و مدت زمان بازتوانی فوتبالیست‌های مرد.

۱-۴- فرضیه‌ها

۱- بین میزان آسیب مجدد زانو و سابقه ورزشی فوتبالیست‌های مرد ارتباط وجود دارد.

۲- بین میزان آسیب مجدد زانو و زمان بازگشت به ورزش فوتبالیست‌های مرد ارتباط وجود دارد.

۳- بین میزان آسیب مجدد زانو و مدت زمان بازتوانی فوتبالیست‌های مرد ارتباط وجود دارد.

۴- بین میزان آسیب مجدد مچ پا و سابقه ورزشی فوتبالیست‌های مرد ارتباط وجود دارد.

۵- بین میزان آسیب مجدد مچ پا و زمان بازگشت به ورزش فوتبالیست‌های مرد ارتباط وجود دارد.

۶- بین میزان آسیب مجدد مچ پا و مدت زمان بازتوانی فوتبالیست‌های مرد ارتباط وجود دارد.

۱-۵- محدوده تحقیق

– تحقیق محدود به آسیب مجدد دراندام تحتانی  فوتبالیست‌های مرد در سال ۱۳۹۰-۱۳۹۱در استان‌های تهران ،اصفهان ،یزد، فارس و کرمان بود.

 

ادامه مطلب

 

دیگر سایت ها :

دانلود پایان نامه ، پروژه ، پروپوزال با موضوع الگوریتم های فراابتکاری

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت