پایان نامه ارتباط علّی شایستگی با خودکارآمدی رهبری در مربیان ورزشی زن والیبال استان تهران |
اهمیت این عوامل در موفقیت مربیان، جستجو پیگیر و تلاشی مستمر به منظور یافتن و تربیت کسانی که دارای آن نوع از شایستگی، توانایی، مهارت باشند که آنها را به مربیانی موثر و رهبرانی مفید تبدیل کند، در جریان است. امروزه سمت و سوی مطالعات و پژوهشهای مربوط به مهارت و شایستگی، کاملا تخصصی شده است. به عبارت دیگر محققان در جستجوی این مساله هستند که مربیان در هر یک از فعالیتها به چه مهارتها و شایستگیهای ویژهای نیاز دارند؟
تام پیترز در کتاب”جستجوی بهترین ها” ادعا کرده است اجرای موفقیت آمیز یک طرح یعنی “همه چیز”، اگر بهترین طرحها اجرا نشود بی ارزش است(میرسپاسی، ۱۳۷۷).
همچنین محقق معتقد است تا خود مربی، شایستگی نداشته باشد نمیتوان انتظار داشت که در فرآیند یاددهی و یادگیری ثمربخش باشد. پژوهشهای انجام شده در زمینه شایستگی به همراه خودکارآمدی در داخل کشور بسیار بسیار محدود است و در پژوهشهای انجام شده رابطه علّی خودکارآمدی با شایستگی مربیان مورد توجه قرار نگرفته است و کمبود اطلاعات و پژوهشهای انجام شده در این زمینه لزوم انجام این کار پژوهشی را نشان میدهد و همچنین شناسایی ارتباط علّی شایستگی با خودکارآمدی رهبری در مربیان، موجب بهبود عملکرد آنان میشود و کسب اطلاعات و یافته های علمی در رابطه با ارتباط علّی شایستگی با خودکارآمدی رهبری مربیان می تواند در اخذ تصمیمات این حوزه حائز اهمیت باشد.
۴.۱. اهداف
۱.۴.۱. هدف کلی
بررسی ارتباط علّی شایستگی با خودکارآمدی رهبری مربیان زن والیبال استان تهران.
۲.۴.۱. اهداف اختصاصی
تعیین میزان خودکارآمدی رهبری بر شایستگی مربیان زن والیبال استان تهران.
تعیین میزان خودکارآمدی رهبری بر مولفههای شایستگی مربیان زن والیبال استان تهران.
۵.۱. سوالها
آیا بین و خودکارآمدی رهبری و شایستگی مربیان زن والیبال ارتباط معنا داری وجود دارد؟
آیا بین خودکارآمدی رهبری و مولفههای شایستگی مربیان زن والیبال ارتباط معنا داری وجود دارد؟
۶.۱. فرضیه ها
بین خودکارآمدی رهبری و شایستگی در مربیان زن والیبال ارتباط علّی معنادار وجود دارد.
بین خودکارآمدی رهبری و مولفههای شایستگی در مربیان زن والیبال ارتباط علّی معنادار وجود دارد.
۷.۱. پیش فرضها
پاسخ دهندگان با صداقت به سوالات پرسشنامه پاسخ دادهاند.
پاسخ دهندگان با آگاهی کامل به سوالات پرسشنامه پاسخ دادهاند.
پاسخ دهندگان بدون تاثیر از عوامل محیطی مثل خستگی، به سوالات پرسشنامه پاسخ دادهاند.
پرسش نامههای خودکارآمدی و شایستگی بدون نقص بوده و دارای اعتبار و روایی لازم میباشند.
۸.۱. محدودیتهای پژوهش
۱.۸.۱. حدود پژوهش
این پژوهش در سال ۱۳۹۲ و در استان تهران انجام شده و محدود به مربیان زن رشته والیبال میباشد.
۲.۸.۱. محدودیت
الف- محدودیتهایی که توسط محقق اعمال شده است:
محدود کردن آزمودنیها به یک گروه از جنسیت (زن).
محدود کردن آزمودنیها به استان تهران.
ب- محدودیتهایی که خارج از دست محقق میباشد:
عدم وجود پژوهشهای کافی در ارتباط با موضوع پژوهش.
۹.۱. تعریف مفهومی واژه ها و اصطلاحات
مربی:
دیگر سایت ها :
[یکشنبه 1399-02-21] [ 12:08:00 ق.ظ ]
|