پایان نامه درباره اینترنت اشیاء:سیستم عاملی برای اینترنت اشیا
اینترنت اشیاء آتی
جزئیات طرح جامع نسل پنجم موبایل کشور

دردسرهای هوشمندی وسایل شخصی

اینترنت اشیا چگونه دنیای ما را تغییر می‌دهد

چگونه گرافن صنعت فناوری را متحول خواهد کرد؟

انتقال برق به یک دوربین از طریق فناوری وای-فای

حریم خصوصی در اینترنت اشیا چه ارزشی دارد؟

سامسونگ با آرتیک به هوشمندسازی خانه‌ها نزدیکتر میشود

پدیده IoT چه تهدیدات جدیدی را متوجه دنیای ما میکند؟

آنیکورن 000؛ زیبایی در عین سادگی

اینترنت اشیا زندگی انسان را تغییر خواهد داد

تجهیز وسایل زندگی به اینترنت اشیا

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

6-2-2 نمونه ای از امکانات آینده شرکت های  موفق در بازار تکنولوژی
 

6-2-2-1 Google Brilloسیستم عاملی برای اینترنت اشیا
گوگل آماده است تا این معجون درهم و برهمی که «اینترنت اشیا» نامیده می شود را سر و سامان دهد. امروز و در همایش Google I/O این شرکت Brillo را معرفی کرد؛ چیزی که خود شرکت آن را «سیستم عامل اینترنت اشیا» می نامد و نسخه پیش نمایش آن که مختص توسعه دهندگان است در سه ماهه سوم امسال عرضه خواهد شد.

6-2-2-2 برنامه ریزی گوگل برای معرفی سیستم عامل مخصوص اینترنت اشیا
این سیستم عامل در حال حاضر با نامBrilloشناخته می شود و به صورت اختصاصی برای اینترنت اشیا طراحی گشته است. البته Brillo هم اکنون تنها یک اسم رمز است و به احتمال زیاد سیستم عامل جدید، به عنوان نسخه ای از اندروید معرفی می گردد.

این سیستم عامل به نحوی طراحی شده است که محصولاتی با سخت افزار بسیار ضعیف نیز قادر به اجرای آن باشند. طبق شنیده هاBrillo برای اجرا تنها به ۳۲ یا ۶۴ مگابایت رم نیاز دارد. در واقع گوگل با این ترفند می خواهد ترتیبی دهد تا وسایل خانگی همچون یخچال، ماشین لباس شویی و. …

اینترنت اشیا یا IoT در حال حاضر یکی از داغ ترین بحث های دنیای تکنولوژی به شمار می رود و بی شک در آینده تاثیر آن بر زندگی کاربران، نمایان خواهد شد. بر همین اساس شرکت های بزرگ از هم اکنون مشغول سرمایه گذاری بر روی این حوزه هستند تا بتوانند در آینده، سهم بازار بیشتری را برای خود به دست آورند.

6-2-2-3 هوآوی به زودی پلتفرم LiteOS برای اینترنت اشیا را با حجم ۱۰ کیلوبایت معرفی می کند
شرکت چینی هوآوی، خود را برای عرضه یک پلتفرم ۱۰ کیلوبایتی برای استفاده در «اینترنت اشیا» آماده می کند. شرکت یاد شده می گوید که «LiteOS» سبک ترین سیستم عامل در زمینه اینترنت اشیا بوده که در میان همه ابزار های هوشمند کاربرد خواهد داشت؛ از پوشیدنی های اسمارت گرفته تا خودروها.

نکته جالب اینکه هوآوی اذعان دارد تا سال ۲۰۲۵، تعداد ۱۰۰ میلیارد دستگاه هوشمند و متصل به اینترنت وجود خواهند داشت و از طرف دیگر، در هر ساعت ۲ میلیون سنسور تولید خواهد شد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت