پایان نامه جذب مشتریان بانک:مشتری کیست ؟
مشتری کیست ؟

در فرهنگ بازار مشتری فردی است که توانایی و استعداد خرید کالا و یا خدمتی را داشته باشد که این استعداد و توانایی به صورت توام در فرد بروز کرده و انتخاب یا عمل خرید انجام می پذیرد . در این فرهنگ و دیدگاه ، مشتری فرد هوشمند و دانایی است که درباره تامین نیاز های خود به خوبی مطالعه و بررسی می کند و با ارزش گذاری و در نظر گرفتن امکانات و استعدادهای خود به انتخاب می پردازد(ماهنامه بانک سپه ، 1388 ، ص 12).

یک مشتری چه حضوری و چه غیر حضوری مهمترین فرد برای بانک به حساب می آید. در دنیای رقابت ، مشتری به سازمان وابسته نیست بلکه سازمان به او وابسته است .مشتری هدف نهایی سازمان به شمار می رود و کسی است که خواسته های خود را برای سازمان به ارمغان می آورد . وظیفه بانک این است که خواسته های اورا جامه عمل بپوشاند به طوری که هم برای مشتری و هم برای بانک سودمند باشد . . وظیفه بانک این است که خواسته های اورا جامه عمل بپوشاند به طوری که هم برای مشتری و هم برای بانک سودمند باشد(کارخانه ای ، فرشی نظری ، 1381، ص 11).

شناخت مشتری امر بسیار مهمی است . سازمان باید نیازهای مشتریان را شناسایی کند چرا که شناسایی

 

اصولی مشتری بالفعل و بالقوه منجر به برنامه ریزی صحیح و کنترل سطوح انتظارات مشتریان خواهد شد و کیفیت خدمات ارتقا می یابد .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت