پایان نامه نقش مدیران، کارکنان و مشتریان در ایجاد ارزش |
![]() |
که این تحقیق نیز از لحاظ هدف تحقیقی کاربردی میباشد.
۱-۶-۳- جامعه و نمونه آماری
به دلیل اینکه محصولات شرکتهای خدماتی در معرض تقلید قرار دارند و سریعاً بوسیله رقبا تقلید میشود باید شرکتهای خدماتی به طور مداوم در محصولات خود نوآوری کنند و از این طریق ارزش برای مشتریان ایجاد کنند به همین دلیل ما جامعه خود را یکی از شرکتهای خدماتی یعنی شرکت بیمه انتخاب کردیم.
جامعه آماری تحقیق حاضر را مدیران و کارکنان و مشتریان شعب و نمایندگیهای شرکت سهامی بیمه ایران، شهر تبریز تشکیل میدهند که تعداد شعب بیمه ایران در شهر تبریز ۵ شعبه و تعداد نمایندگیهای موجود در شهر تبریز ۳۶۷ نمایندگی است به دلیل تعداد کم شعب تمام آنها انتخاب شدند و انتخاب نمونه برای نمایندگیها با بهره گرفتن از فرمول کوکران ۱۸۸ نمایندگی به دست آمد؛ که با بهره گرفتن از روش نمونهگیری تصادفی گزینش خواهند شد؛ و پرسشنامه ها به صورت مساوی بین مدیران، کارکنان و مشتریان پخش خواهد شد.
۱-۶-۴- روش گردآوری اطلاعات
در این تحقیق به منظور گردآوری اطلاعات از روش میدانی استفاده شده است. و اطلاعات مورد نیاز جهت ادبیات تحقیق و مبانی نظری از طریق کتابها و مقالات معتبر گردآوری گردیده است.
۱-۶-۵- ابزار جمعآوری دادهها
به منظور گردآوری اطلاعات مورد نیاز این تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شده است.
۱-۶-۶- روش تجزیه و تحلیل دادهها
این تحقیق با بهره گرفتن از نرم افزار آموس مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد وروش مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها روش تحلیل مسیر است. روش تحلیل مسیر، تعمیمی از رگرسیون معمولی است که قادر است علاوه بر بیان آثار مستقیم، آثار غیرمستقیم و اثر کل هر یک از متغیرهای مستقل را برای متغیرهای وابسته نشان دهد و با بیان منطقی، روابط و همبستگی مشاهدهشده بین آثار را تفسیر کند. در واقع تحلیل مسیر یک نوع تحلیل نمونه معادلات ساختاری است که به محقق امکان میدهد مجموعهای از معادلات رگرسیون را به طور همزمان مورد آزمون قرار میدهد.
۱-۷- متغیرهای تحقیق
قابلیت شرکت: توانایی شرکت برای ترکیب، توسعه و تغییر شکل منابع موجود برای ایجاد ارزش برای مشتریان (تیس و همکاران، ۱۹۹۷).
الف) قابلیت نوآوری شرکت: توانایی ایجاد ارزش هستهای که ایجاد ارزش برتر و مداومی را برای مشتری فراهم کند (پسوان و همکاران، ۲۰۰۹). قابلیت نوآوری یک استراتژی مهم است که سازمان به عنوان ابزاری برای به دست آوردن مزیت رقابتی و افزایش بقا در بازار رقابت جهانی از آن استفاده میکند با تمرکز بر قابلیت نوآوری میتوان زمینه ارتقا نوآوری را به وجود آورد نوآوری شرکت را قادر میسازد تا به طور مستمر مزایایی در ارزش ارائهشدهاش ایجاد کند و نه تنها موجب ارضاء نیازهای کنونی آنها شود بلکه ارزشی بیش از انتظارات آنها ارائه دهد در این تحقیق قابلیت نوآوری شرکت به عنوان عامل اصلی ایجاد ارزش و در نتیجه عملکرد مشتری محور در نظر گرفته میشود.
ب) ارزش ارائهشده توسط شرکت (VO): تعبیر شرکت از ایجاد ارزش و پاسخدهی به نیازهای مشتریان از طریق ارائه ارزش برتر به مشتریان (یولقا و اقرت، ۲۰۰۶). ارزش ارائهشده شرکت مدیریت سازمان جهت ارائه ترکیبی از عوامل ایجادکننده ارزش مثل قیمت، کیفیت، عملکرد، امکان انتخاب و سایر تسهیلات به مشتری اشاره میکند در این تحقیق ارزش ایجادشده از نظر شرکت بررسی میشود تا تأثیری که ارزش از دیدگاه شرکت بر ارزش از دیدگاه مشتری دارد را تبیین کنیم.
ج) ارزش دریافتی مشتریان (PVI): ارزیابی مقایسهای مشتریان از ارزش دریافتی از شرکت بر طبق انتظارات و منافع آنها (اوکاس و انجو، ۲۰۱۰). ارزش از دید مشتری در بازار و به وسیله ادراک مشتری از آنچه میپردازد و آنچه دریافت میکند، تعیین میشود و نه در کارخانه و از طریق تمایلات و مفروضات عرضهکننده. ارزش آنچه تولید میشود نیست بلکه آن چیزی است که مشتری به دست میآورد در این تحقیق ما بررسی میکنیم که آیا ارزش که مشتری دریافت میکند موجب بهبود عملکرد مشتری محور شرکت میشود یا نه؟
د) عملکرد مشتری گرا: هنگامیکه ارزش ارائهشده شرکت، ارزشی است که مشتریان جستجو میکنند موجب رضایت مشتری، حفظ مشتری و به دست آوردن مشتری جدید میشود که به آن عملکرد مشتری گرا میگویند (اوکاس و انجو، ۲۰۱۰).
ح) رهبری تحولگرای مدیران: رهبران تحولگرا دارای چهار ویژگی بارز هستند (جانگ و همکاران، ۲۰۰۳).
الف) تأثیر مطلوب (نفوذ آرمانی): چشماندازی ارائه میدهند و احساس رسالت بر میانگیزند، غرور میآفرینند و احترام و اعتماد کسب میکنند.
ب) تحریک هوشمندانه: هوش، عقلانیت و دقت در حل مسئله را تقویت میکنند.
ج) خود انگیزش: انتظارات بالایی را به پیروانشان منتقل میکنند، از نمادها برای متمرکز ساختن تلاش بهره میگیرند و اهداف مهمی را به شیوههای ساده
دیگر سایت ها :
[یکشنبه 1399-02-21] [ 03:48:00 ق.ظ ]
|