پایان نامه مشتریان و انتخاب بانک:/بازاریابی خدمت |
![]() |
پایان نامه مشتریان و انتخاب بانک:/بازاریابی خدمت
– خدمت و بازاریابی خدمت
بانکها باید مدیریت حل مشکلات و شکایات را در خود تقویت کنند، در عین حال باید به این توانایی نیز دست یابند که حوزههای مسالهدار را شناسایی کنند و فرآیندهای نارضایتی از ارائه خدمات را قبل از آنکه اثرات گستردهایی را بر مشتریان بگذارد، به شیوهای مناسب برطرف سازند. بانکها باید به صورتی مستمر و فعال رضایت مشتریان خود را زیر نظر داشته باشند و این کار را به منظور دست یافتن به بینش و بصیرتی خاص برای برخورد مناسب با مشکلات و مسائل لاینحل و یا مسائلی که در رابطه با خدمات رسانی به وجود میآید، به روشی آگاهانه به کار برند تا درنتیجه به موقع بتواند بر مبنای این دادهها عکس العمل مناسب و قوی برای رفع مشکل از مجموعه خود نشان دهند.
مشتریان ناراضی میتوانند یک کسب و کار را نابود کنند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده است که مشتریان ناراضی احتمالا تجربیات بد خود را به ده تا بیست نفر منتقل میکنند. این تعداد سه برابر افرادی است که مشتریان راضی، تجربیات خوب خود را به آنها انتقال میدهند. پاسخ و عکس العمل بانک
به مسائل و مشکلات مشتریان اهمیتی حیاتی دارد. ادب و تواضع و راحتی اطلاع رسانی در هر تماس نیز اصلی اساسی برای مشتریان است و در مجموع تاثیری معنا دار بر رضایت مشتریان دارد. هنگامی که مسائل و مشکلات مشتریان در زمان مناسب حل شوند دو نتیجه مثبت را به دنبال خواهد داشت:
انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات مورد تاکید مجدد قرار میگیرد.
شناخت و ادراک مشتری از بانک واضح و شفاف میشود و مشتری به نحو چشمگیری، علاقه مند به ادامه فعالیت اقتصادی خود با بانک خواهد شد.
در فعالیت بانکداری اشتباه و لغزش امری اجتناب ناپذیر است اما اصل اساسی در کلیه فعالیتهای خدماتی حل مشکل مشتریان است که منجر به رضایت وفاداری آنها میشود.
حل مناسب و درست مشکلات، مشتریانی میآفریند که عملا وفادارتر از کسانی هستند که هیچگونه مشکلی با بانک نداشتهاند. ( پرس[1] و همکاران 1997، 73 )
[1] -Press
[شنبه 1398-07-27] [ 11:21:00 ب.ظ ]
|