TWTA ماهواره

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید
و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.
 

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.Sc ” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
رشته مهندسی برق گرایش مخابرات
عنوان :
الگوریتم های نوین پیش اعوجاج دیجیتالی وفقی و غیر وفقی و کاربرد آنها در حذف اثر غیر خطی در تقویت کننده های توان بالای TWTA ماهواره
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
خطی سازی تقویتکننده های قدرت در ماهواره، تاثیر بسزایی در کاهش توان ارسالی و افزایش راندمان دارد. در این گزارش خصوصیات غیر خطی تقویت TWTA در ماهواره و همچنین انواع اغتشاشات ایجاد شده توسط این نوع تقویتکننده ها مورد بررسی قرار میگیرد. غیر خطی بودن تقویت کننده دو نوع اغتشاش در سیگنالهای خطی ایجاد می کند. اولین نوع اغتشاش، اغتشاش در مسیر سیگنال می باشد. دومین نوع اغتشاش، پهن شدن طیف سیگنال است که باعث ایجاد تداخل در کانالهای مجاور می شود. روشهای مختلفی برای خطی کردن تقویتکننده بکار میرود که عبارت است از: Feed Forward، Feed back و خطی ساز پیش اعوجاج. خطی ساز پیش اعوجاج به علت سادگی در پیاده سازی، قابلیت افزوده شدن به سیستم های ارسال سیگنال به صورت یک بلوک جداگانه و پهنای موثر بالا مورد توجه میباشد. خطی سازهای PD یک مشخصه غیر خطی تولید می کنند که برعکس مشخصه انتقال تقویتکننده هم در دامنه و هم در فاز میباشد. در این خطیسازها، خطیساز به عنوان یک تولیدکننده IMD در نظر گرفته میشود. اگر IMD های تولیدی به وسیله خطیساز در دامنه برابر و دارای 180 درجه اختلاف فاز با IMD های تولیدی توسط تقویتکننده داشته باشند، IMD کلا حذف خواهد شد. این شرایط وقتی اتفاق میافتد که گین و فاز تقویتکننده خطی شده با تغییر در سطح توان خروجی ثابت بماند. روشهای مختلف خطی سازی به خصوص روش پیش اعوجاج در تقویتکننده های TWTA ماهواره، جهت ارتقای کیفیت سرویس در مدولاسیون های مرتبه بالا مانند  32QAM و QAM64 مورد استفاده قرار میگیرد. به منظور دست یافتن به دانش کافی برای پیاده سازی خطی ساز پیش اعوجاج انواع پیاده سازیها و شبیه سازیها انجام شده در سالها اخیر مورد بررسی قرار می گیرد.
مقدمه
توان و پهنای باند به عنوان دو فاکتور مهم در ارتباطات ماهواره ای مطرح می باشند. افزایش درخواست برای دریافت سرویسهای مختلف مخابراتی ما را بر آن داشته است که به فکر بهره گیری موثرتر از پهنای باند باشیم. استفاده از مدولاسیون سطوح بالای QAM یتواند روشی برای بهره برداری بهتر از پهنای باند باشد. مدولاسیون QAM برای مدوله کردن سیگنال ارسالی در فرستنده های DVB-RCS بکار گرفته می شود. یک فرستنده DVB-RCS از تقویت کننده TWTA

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

به عنوان تقویت کننده توان استفاده می کند. با بهبود کارایی این نوع تقویت کننده می توان مصرف توان، وزن و در نتیجه هزینه پرتاب ماهواره را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش داد. همانطور که می دانیم تقویت کننده TWTA  در بیشتر موارد یک تقویت کننده غیر خطی می باشد. همانطور که شکل 1-1 نشان می دهد، تقویت کننده TWTA تنها به ازای توانهای ورودی کم، خطی می باشد. از طرفی کار با سطح توان پایین کارایی تقویت کننده را کاهش می دهد. بنابراین برای داشتن کارایی مطلوب در تقویت کننده TWTA باید نقطه کار تقویت کننده در نزدیکی ناحیه اشباع قرار گیرد. کار در نزدیکی ناحیه اشباع باعث عملکرد غیر خطی تقویت کننده شده و این عملکرد غیر خطی باعث بروز اغتشاش در خروجی خواهد شد. خاصیت غیر خطی تقویت کننده توان بالای TWTA  به عنوان یک مشکل اصلی در دستیابی به نرخ ارسال داده بالا و داشتن طیف مطلوب در خروجی می باشد. در تقویت کننده غیر خطی به علت بروز اثرات غیر خطی، طیف خروجی پهن شده و باعث کاهش کارایی پهنای باند در مدولاسیونهای M-QAM می شود. به منظور افزایش راندمان در بکارگیری پهنای باند می توان از مدولاسیونهای با نرخ داده بالا مانند 32QAM و QAM64 استفاده کرد. برای رفع مشکلات حاصل از غیر خطی بودن تقویت کننده و اغتشاشات حاصل از آن می توان از تکنیک پیش اعوجاج (pre-distortion) استفاده نمود. تکنیک پبش اعوجاج به طراحان سیستمهای ارتباطی این امکان را می دهد که خروجی تقویت کننده بدون اعوجاج داشته باشند.
تعداد صفحه : 58
قیمت : شش هزار تومان 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت