پایان نامه اثر دستورالعمل های کانون توجه درونی، بیرونی و خودانتخابی بر یادگیری کینماتیکی یک تکلیف ایستا |
خود استفاده کنند.
۱-۴ هدف ها
۱-۴-۱ هدف کلی:
هدف کلی این تحقیق بررسی اثردستورالعمل های کانون های توجهی و خود انتخابی بر یادگیری کینماتیکی حرکت در یک تکلیف ایستا می باشد.
۱-۴-۲ اهداف اختصاصی:
بررسی اثرکانون های توجهی بر یادداری یک تکلیف ایستا
بررسی اثرکانون های توجهی بر انتقال یک تکلیف ایستا
مقایسه سه روش کانون توجهی (درونی، بیرونی و خودانتخابی) در مراحل یادداری و انتقال
۱-۵ فرضیه ها
بین اثرات دستورالعمل های کانون توجه درونی و بیرونی و خود انتخابی بریادداری یک تکلیف ایستا تفاوت معنی داری وجود دارد.
بین اثرات دستورالعمل های کانون توجه درونی و بیرونی و خود انتخابی بر انتقال یک تکلیف ایستا تفاوت معنی داری وجود دارد.
بین اثرات کانون توجه درونی در مراحل پیش آزمون، یادداری و انتقال تفاوت معنی داری وجود دارد.
بین اثرات کانون توجه بیرونی در مراحل پیش آزمون، یادداری و انتقال تفاوت معنی داری وجود دارد.
بین اثرات کانون توجه خودانتخابی در مراحل پیش آزمون، یادداری و انتقال تفاوت معنی داری وجود دارد.
بین سه روش کانون توجهی ( درونی، بیرونی و خودانتخابی) در مراحل یادداری و انتقال تفاوت معناداری وجود دارد.
۱-۶ پیش فرض های تحقیق:
۱- شرکت کنندگان درک کاملی از دستورالعمل های ارائه شده و نحوه ی اجرای مهارت داشته اند.
۲- شرایط تمرین و آزمون برای تمام شرکت کننده ها یکسان بوده است.
۳- شرکت کنندگان در پایان هر جلسه صادقانه به سوال”به چه چیز تمرکز می کردید”، جواب دادند.
۱-۷ قلمرو تحقیق
۱- شرکت کنندگان دانشجویان پسر غیر تربیت بدنی بودند.
۲- سن شرکت کنندگان در دامنه سنی ۲۹-۲۱ قرار داشت.
۳- همه ی شرکت کنندگان از یک پارالل برای تمرین استفاده کردند.
۱-۸ محدودیت های تحقیق
۱- عدم امکان کنترل حالات روانی و میزان انگیزه و علاقه شرکت کنندگان در هنگام شرکت در آزمون.
۲- عدم امکان انجام آزمایش بر روی شرکت کنندگان به طور همزمان.
۳- وجود تفاوت های فردی در بین شرکت کنندگان.
۴- عدم کنترل بر تغذیه و فعالیت های فوق برنامه و آمادگی جسمانی شرکت کنندگان.
Focus
Nideffer
Magill
Learning
دیگر سایت ها :
[یکشنبه 1399-02-21] [ 02:20:00 ق.ظ ]
|