تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
(DiffServ-Aware Traffic Engineering (DS-TE یکی از ساختارهای ارائه تضمین کیفیت در شبکه های مبتنی بر پروتکل اینترنت، میباشد که بر پایه سرویسهای متمایز و (Multi Protocol Lable Switching (MPLS و از مزایای هر دو روش، برخوردار میباشد. کارایی بالای این ساختار موجب شده است که از این ساختار، در هسته انتقال شبکه های نسل آینده استفاده گردد. در این ساختار، بسته های ورودی به کلاس های مختلف سرویس، نگاشته شده و مسیریاب های شبکه، با توجه به آن نگاشت، رفتار می نمایند. یکی از مدل های محدودیت پهنای باند، برای کلاسهای مختلف سرویس، در این ساختار، مدل عروسک روسی، میباشد که نسبت به مدلهای دیگر، عملکرد بهتری دارد. در این پایان نامه الگوریتم جدیدی مبتنی بر این مدل، ارائه شده است، که اشکالات این مدل را رفع کرده و عملکرد آن را بهبود بخشیده است. الگوریتم ارائه شده در زمان ازدحام، سیاست تقلیل (برای ترافیک هایی که این قابلیت را دارند) و در صورت نیاز،

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

سیاست قبضه کردن را به گونهای اجرا میکند، که همواره انتخاب بهینه درکاهش و یا حذف پهنای باند مسیرهای سوئیچینگ برچسبی صورت گیرد. انتخاب بهینه مسیرهای سوئیچینگ برچسبی برمبنای پارامترهای: نوع کلاس، اولویت کلاس، اولویت مسیر، تعداد کمینه حذف و یا کاهش مسیرهای سوئیچینگ برچسبی و پهنای باند مورد نیاز، توسط برنامهریزی خطی انجام میگردد. نتایج شبیه سازی، کاهش تعداد ترافیکهای مسدود شده و استفاده بهتر از منابع موجود را نسبت به روشهای ارائه شده دیگر، اثبات میکند.
مقدمه:
امروزه فناوری اطلاعات به حدی رشد یافته است که علاوه بر سرویس وب، پست الکترونیکی، دسترسی به شبکه از راه دور و… ارتباطات پیشرفته تری مانند سرویسهای VoIP و IPTV و ویدئو کنفرانس ارائه میشود، سرویس هایی که بر پایه پروتکل اینترنت (IP) بنا نهاده شده است، نظر به نامحدود بودن و همچنین سادگی در ارتباط و قابلیت انعطاف در اضافه و حذف رسانه ها دارای قابلیت بالقوه ای در ارائه سرویسهای پیشرفته تر میباشند، همچنین برنامه های جدید و بسیاری از برنامه های دیگر که در آینده عرضه می شوند را می توان به آسانی و با صرف هزینه کمتر، با پروتکل اینترنت اجرا نمود، به عنوان مثال فناوری هایی نظیر VoIP در بستر اینترنت، با هزینه های به مراتب پایینتر از شبکه های تلفنی قابل ارائه است. در کنار پیشرفت های سریع فناوری هایی که در بالا اشاره شد سرویسهای جدیدی برای کاربران در محیط شبکه های رایانه ای به وجود آمده، از جمله سرویسهای آموزش از راه دور، تجارت الکترونیکی و تقاضای لحظه ای تصویر که انتقال حجم زیاد اطلاعات چند رسانه ای از ویژگیهای مهم این نوع سرویسها میباشد، استفاده فراگیر و رشد تصاعدی تعداد کاربران این شبکه و تمایل روز افزون سایر بخشهای تجاری برای بکارگیری اینترنت و شبکههای کوچکتر با فناوری مشابه (همچون اینترانتها) به عنوان بستر فعالیت های تجاری، کمیت و کیفیت مورد انتظار از کاربردهای اینترنتی را افزایش داده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت