پایان نامه بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر محیط یادگیری تلفیقی |
عنوان صفحه
تشکر و قدردانی…………………………………………………………………………………………………………………… د
اهدا …………………………………………………………………………………………………………………………………… هـ
فهرست مطالب…………………………………………………………………………………………………………………….. و
فهرست پیوستها………………………………………………………………………………………………………………… ح
فهرست جدولها………………………………………………………………………………………………………………….. ح
فهرست شکل ها ………………………………………………………………………………………………………………….. ط
چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………. –
فصل اول: کلیات پژوهش
(1-1) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………. 3
(1-2) بیان مسأله ………………………………………………………………………………………………………………. 4
(1-3) اهمیت و ضرورت انجام پژوهش ………………………………………………………………………………. 8
(1-4) اهداف پژوهش ……………………………………………………………………………………………………….. 9
(1-4-1) هدف کلی ………………………………………………………………………………………………………….. 9
(1-4-2) اهداف فرعی ………………………………………………………………………………………………………. 10
(1-5) فرضیات پژوهش …………………………………………………………………………………………………….. 10
(1-6) تعاریف متغیرها ………………………………………………………………………………………………………. 10
(1-6-1) تعاریف نظری …………………………………………………………………………………………………….. 10
(1-6-2) تعاریف عملیاتی …………………………………………………………………………………………………. 11
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
(2-1) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………. 14
(2-2) مبانی نظری ……………………………………………………………………………………………………………. 14
(2-2-1) تدریس: (مفاهیم و تعاریف) …………………………………………………………………………………. 14
(2-2-2) انواع الگوهای تدریس …………………………………………………………………………………………. 15
(2-2-3) رویکردهای نو در تدریس – یادگیری ……………………………………………………………………. 16
(2-2-4) لزوم به کارگیری روشهای نوین تدریس در آموزش ……………………………………………… 16
(2-2-5) یادگیری از طریق همیاری …………………………………………………………………………………….. 17
(2-2-6) موقعیت و محیط یادگیری ……………………………………………………………………………………. 17
(2-2-7)
تاریخچه توجه به محیط یادگیری ………………………………………………………………………….. 18
(2-2-8) آموزش تلفیقی در محیطهای یادگیری ………………………………………………………………….. 19
(2-2-9) کاربرد محیطهای تعاملی – تجربی در آموزش ………………………………………………………. 20
(2-2-10) سواد سلامت ……………………………………………………………………………………………………. 21
(2-2-11) مؤلفههای سواد سلامت ……………………………………………………………………………………. 22
(2-2-12) تاریخچه توجه به آموزش سلامت در آموزش و پرورش ایران و جهان ……………………. 23
(2-2-13) اهمیت سلامت و لزوم توجه به آموزش سواد سلامت ……………………………………………. 28
(2-2-14) چارچوب اساسی برنامه درسی آموزش سواد سلامت …………………………………………….. 28
(2-2-15) ابعاد برنامه جامع آموزش سلامت ……………………………………………………………………….. 29
(2-2-16) جمع بندی مبانی نظری ……………………………………………………………………………………… 30
(2-3) مبانی تجربی پژوهش ………………………………………………………………………………………………. 31
(2-3-1) مطالعات انجام شده در داخل ایران ………………………………………………………………………… 31
(2-3-2) مطالعات انجام شده در خارج ایران ……………………………………………………………………….. 32
(3) فصل سوم: روش شناسی پژوهش
(3-1) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………. 37
(3-2) نوع و روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………….. 37
(3-3) متغیرهای پژوهش …………………………………………………………………………………………………… 37
(3-4) جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه …………………………………………………………. 38
(3-5) ابزار جمع آوری دادهها …………………………………………………………………………………………… 39
(3-6) تعیین روایی و پایایی ابزار سنجش …………………………………………………………………………….. 40
(3-7) روش گردآوری اطلاعات و شیوه اجرای پژوهش ………………………………………………………. 40
(3-8) روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها ……………………………………………………………………….. 41
(4) فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتهها
(4-1) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………. 44
(4-2 ویژگیهای جمعیت شناختی جامعه آماری …………………………………………………………………. 44
(4-3) مقایسه پیش آزمونها ……………………………………………………………………………………………… 45
(4-4) آمار توصیفی ………………………………………………………………………………………………………….. 46
(4-5) آمار استنباطی …………………………………………………………………………………………………………. 52
(4-6) خلاصه و جمع بندی نتایج ………………………………………………………………………………………. 62
(5) فصل پنجم: تفسیر یافتهها
(5-1) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………. 64
(5-2) خلاصه نتایج پژوهش ……………………………………………………………………………………………… 64
(5-3) بحث و تفسیر یافتهها ……………………………………………………………………………………………… 66
(5-4) پیشنهادهای پژوهش ………………………………………………………………………………………………… 67
(5-4-1) پیشنهادهای کاربردی …………………………………………………………………………………………… 67
(5-4-2) پیشنهادهایی پژوهشی ………………………………………………………………………………………….. 68
(5-5) محدودیتهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………. 69
منابع
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………. 70
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………….. 73
پیوستها
پرسشنامه سواد سلامت ……………………………………………………………………………………………………… 76
فهرست جداول
جدول شماره (1-2) : خلاصه نتایج مطالعات انجام شده در رابطه با موضوع پژوهش …………………. 33
جدول شماره (1-3) : طرح پژوهش مورد استفاده …………………………………………………………………… 37
جدول شماره (2-3): فرضیات و سؤالات مرتبط با هر فرض ……………………………………………………. 39
جدول شماره (1-4) : ویژگیهای جمعیت شناختی افراد مورد مطالعه ……………………………………… 44
جدول شماره (2-4) : آزمون تی مستقل میانگینهای پیش آزمون ……………………………………………. 45
جدول شماره (3-4) : شاخصهای توصیفی سواد سلامت ……………………………………………………… 46
جدول شماره (4-4) : شاخصهای توصیفی سواد بهداشتی …………………………………………………….. 47
جدول شماره (5-4) : شاخصهای توصیفی سواد درمانی ………………………………………………………. 49
جدول شماره (6-4) : شاخصهای توصیفی سواد پیشگیرانه …………………………………………………… 51
جدول شماره (7-4) : نتایج آزمون فرض همگنی شیبهای رگرسیونی و همگنی واریانس ها …….. 53
جدول شماره (8-4) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد سلامت ………………………………………….. 54
جدول شماره (9-4) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد سلامت …………………………………. 55
جدول شماره (10-4) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد بهداشتی ……………………………………….. 56
جدول شماره (11-4) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد بهداشتی ……………………………… 57
جدول شماره (12-4) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد درمانی …………………………………………. 58
جدول شماره (13-4) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد درمانی ………………………………… 59
جدول شماره (14-4) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد پیشگیرانه ……………………………………… 60
جدول شماره (15-4) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد درمانی ………………………………… 61
جدول شماره (16-4) : خلاصه و جمع بندی نتایج ………………………………………………………………… 62
فهرست شکل ها:
شکل (1-1): ارتباط دو طرفهی فقر و ضعف سلامت ……………………………………………………………….. 5
شکل (2-1): رابطه بین آموزش و سلامت ……………………………………………………………………………….. 6
شکل 1-2: الگوی ارتقای سلامت …………………………………………………………………………………………… 23
[یکشنبه 1398-07-28] [ 05:18:00 ب.ظ ]
|