۱۴-۱ تعریف عملیاتی اصطلاحات کلیدی تحقیق

مشتری:

مشتری به سازمان یا فردی گفته می شود که محصول یا خدمات دریافت می کند و درعوض آن حاضر است که هزینه ای را پرداخت کند (کاتلر و آرمسترانگ،۱۳۸۶،۳۱۲).
در این تحقیق منظور ما از مشتری، مخاطبانی است که از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می نمایند.

بازاریابی:

فرآیندی اجتماعی و مدیریتی که افراد یا گروه ها به وسیله آن می توانند از طریق تولید، ایجاد و مبادله محصولات و ارزش با دیگران، نیازها و خواسته های خود را برآورده سازند. (کاتلر و آرمسترانگ،۱۳۸۶،۲۱۳)
برند:

یک اسم، اصطلاح، علامت، نشان یا طرح که با هدف شناسایی و تمییز دادن کالا یا خدمات یک سازمان از کالا و خدمات مشابه سازمان دیگر بکار می رود و موجب متمایز شدن آنها خواهد شد (کاتلر،۱۳۸۴).
برند به نوعی قسمتی از یک علامت تجاری است که قابل اداکردن است ولی یک نشان تجاری را نمی توان به زبان آورد و تنها با آن کالا شناسایی می شود که دارای حقوق انحصاری یا کپی رایت می‌باشد و لذا کلیه حقوق نشر، تکثیر و چاپ آن مشمول قوانین حقوقی خواهد شد (Ambler & et al, 2002).
سمبلی که با تعداد زیادی دارایی و تعهد ذهنی پیوند خورده است و هدف آن شناسایی و تمایز محصول است (Keller, 1998).
تصویر برند:

بخشی حیاتی از برند بوده که به متمایز سازی محصولات یک برند در مقایسه با رقبای آن کمک می کند.
تبلیغات دهان به دهان:

ارتباطات بین فردی و غیررسمی میان افراد در مورد محصولات یا خدماتی خاص (Brown et al.,2005).
 

 جمع بندی

در این فصل ضمن بیان مقدمه ای جهت روشن نمودن موضوع مورد بحث به کلیات تحقیق اشاره ای شده که شامل بیان مساله، اهمیت تحقیق، اهداف تحقیق، سئوال ها و فرضیه های تحقیق می‌باشد. همچنین روش تحقیق، قلمرو تحقیق، روش و ابزار گردآوری اطلاعات و روش تحلیل اطلاعات معرفی گردیده، تعریفی از اطلاعات تحقیق ارائه گردیده است. سپس مدل مفهومی تحقیق ترسیم شده است.

[۱] Keller

[۲] Zehir, Sahin, Kitapci and Ozsahin

ادامه مطلب

دیگر سایت ها :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت