مزایای تبلیغات ویروسی،پایان نامه تبلیغات آنلاین
مزایای تبلیغات ویروسی
با استفاده از این روش بازاریابان میتوانند با هزینه­های تقریبا معادل صفر مشتری ایجاد کنند.
ارتباطات از حالت “بازایاب – مصرف­کننده ” به طرف ” مصرف­کننده – مصرف­کننده ” جابجا می شود . درواقع بیشترین قدرت در فروش محصولات و ایده­ها از طریق بازاریاب به مشتری صورت نمی­گیرد بلکه از طریق مشتری به مشتری انجام می­شود.انواع تبلیغات ویروسی
۱) ویروسی ارزشی : در این حالت افراد تجربیات ارزشمند خود را با دیگران سهیم می شوند. فرد الف محصولی را امتحان می کند و آن را خوب می یابد. پس او به فرد ب می گوید که او نیز این محصول را امتحان کند. در این حالت محصولات باید به اندازه کافی خوب باشند تا منجر به ترغیب افراد شوند.

۲) ویروسی حیله­ای : افراد به دلایل زیادی، ازطریق تشویق دیگران سعی در فروش محصول می کنند. فرد الف سعی می کند تا فرد ب را متقاعد کند که محصول را امتحان کند، زیرا ممکن است در صورت استفاده فرد ب از آن محصول، فرد الف پاداشی دریافت کند. به عبارت ساده ، زمانی که محصولات به اندازه کافی با کیفیت نیستند ، افزودن پاداش ممکن است منجر به واکنش شدید استفاده کننده در برابر فروش شود.

۳) ویروسی حیاتی : افراد می خواهند تا در تجربیات خود با کسانی شریک شوند که به محصولات معین و ویژه ای نیاز دارند. فرد الف می خواهد در تجربه یک محصول با فرد ب شریک شود و فرد ب نیاز به محصول دیگر دارد و الی آخر.

۴) ویروسی مار پیچی : افراد می خواهند تا در تجربیات شاد، و یا جالب با دیگران شریک شوند. فرد الف می خواهد تجربه خود را با فرد ب در میان بگذارد، به خاطر اینکه او فکر می کند که فرد ب نیز آن موضوع را مثل خودش شاد ، و یا جالب می داند.

۵) ویروسی ناخوشایند :  افراد به دیگران درباره تجربیات منفی خود هشدار می دهند. فرد الف محصول را امتحان می کند و در می یابد که محصول خیلی بدی است . سپس او مانع استفاده فرد ب از این محصول می شود.

مشکلات تبلیغات ویروسی
در اینجا لازم است تا به مشکلات اساسی و کلیدی که در تبلیغات ویروسی مطرح می شود، نیز اشاره­ای داشته باشیم :

۱) کنترل نام و نشان تجاری : در بعضی موارد افراد ممکن است، پیام را تعدیل یا چیزی را به آن اضافه کنند که این باعث ادراک متفاوت افراد از نام و نشان تجاری شرکت می شود، چیزی که مورد نظر شرکت نبوده است و به این دلیل ممکن است شرکتها کنترلی بر روی نام و نشان تجاری خود نداشته باشند زیرا بسیاری از پیامها ممکن است توسط افرادی غیر از مخاطبان هدف به پایان برسد .

۲) رشد بدون نمودار : تبلیغات ویروسی می تواند به مسیرهای رشد غیر قابل پیش بینی منجر شود. چنین مسیرهای رشدی ممکن است منجر به تغییرات ناگهانی و غیر منتظره در مسیر استراتژیک شرکت شود که می تواند به صورت معمایی حل نشده در آید.

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

۳) فقدان سنجش و اندازه گیری : کنترل فردی که پست های الکترونیک را دریافت می کند و آنچه را که وی انجام می دهد، برای مدت طولانی دشوار است.

۴) تهدید روابط شخصی : اگراین نوع تبلیغات به صورت اساسی اجرا نگردد، این نوع تبلیغات می تواند درابعاد وسیع باعث خدشه دار کردن موقعیت بازاریاب شود. دریافت یک پست الکترونیک تجاری توسط یک دوست به طور نا خواسته، می تواند باعث از دست رفتن رابطه دوستانه بین او و  بازاریاب گردد.(Kirby, 2004)

2.1.2.     تبلیغات ارجاعی[1]
در این نوع تبلیغات یک طرف بازاریابی که ممکن است یک سازمان یا حتی یک فرد باشد مشتریان را به وب سایت یکی از شرکت های فروشنده در اینترنت ارجاع می دهد. و هر زمان که مشتری ارجاع داده شده به وب سایت شرکت فروشنده خریدی انجام دهد، عضو رابط کمیسیون دریافت می کند. این روش توسط تعداد زیادی از تجار و تولید کنندگان استفاده می شود. (فخریاسری و فرزانه ، 1384،ص. 341)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت