پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش ابراز وجود بر سازگاری اجتماعی، خودپنداره و انگیزهی پیشرفت دانش آموزان اول و دوم دبیرستان یزد |
![]() |
دانش آموزان و نوجوانان سرمایه های آینده جامعه محسوب میشوند، نقش بی بدیل این قشر در روند رشد، توسعه و تعالی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، لذا هرگونه سرمایه گذاری برای این گروه سنی در جهت رشد و شکوفایی به عنوان پشتوانهای اساسی ضروری است.
۱-۴- اهداف تحقیق (هدف کلی، اهداف جزئی)
۱-۴-۱- هدف کلی
هدف پژوهش حاضر، آن بود که به بررسی اثربخشی آموزش ابراز وجود بر سازگاری اجتماعی، خودپنداره و انگیزهی پیشرفت دانش آموزان اول و دوم دبیرستان یزد در سال تحصیلی ۱۳۹۲-۱۳۹۱ بپردازد، تا بتواند بستری مناسب جهت افزایش دانش موجود فراهم سازد. در همین راستا این پژوهش تلاش کرده است تا با آموزش ابراز وجود به عنوان یک مهارت و کفایت در ارتباطات میان فردی، اطلاعات، باورها، جرأتورزی، عزتنفس و سلامت روانی دانش آموزان را افزایش دهد و اطلاعاتی جهت استفادهی روانشناسان و مشاوران تربیتی فراهم آورد.
۱-۴-۲- اهداف جزئی
تعیین تفاوت بین سازگاری اجتماعی گروه کنترل و آزمایش در پیشآزمون و پسآزمون
تعیین تفاوت بین خودپندارهی گروه کنترل و آزمایش در پیشآزمون و پسآزمون
تعیین تفاوت بین انگیزهی پیشرفت گروه کنترل و آزمایش در پیشآزمون و پسآزمون
تعیین تفاوت بین ناراحتی از ابراز وجود دانش آموزان گروه کنترل و آزمایش در پیشآزمون و پسآزمون
تعیین اثر بخشی آموزش ابراز وجود بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان
تعیین اثر بخشی آموزش ابراز وجود بر خودپندارهی دانش آموزان
دیگر سایت ها :
[یکشنبه 1399-02-21] [ 01:50:00 ق.ظ ]
|