بررسی رفتار فیزیکی و تولید پارچه های حلقوی تاری چند محوری در دهه گذشته
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

نوشته های اخیر در مورد کامپوزیت ها تمایل دارند به ارائه جنبه های تولید و بررسی ویژگی های، به صورت جداگانه بپردازند. این بررسی کمک می کند که این دو گروه از ادبیات به همرا ههم بیایند و خواننده را با موضوع کامپوزیت حلقوی آشنا کنند. این یادداشت حاوی نتیجه خلاصه ای از حالت رایج در تکنولوژی بافت برای تقویت کامپوزیت پیشرفته است.

ویژگی های مکانیکی انتخابی از کامپوزیت حلقوی، و برخی از طرح های قابل پیش بینی و موجود برای تعیین آنها، نیز بررسی شده اند. در نتیجه، تعدادی از کاربردهای اخیر و بالقوه از بافت برای کامپوزیت مهندسی، روشن شده اند. از طریق یک بررسی ادراکی از این موضوع، این عقیده وجود دارد که مهندسین

 

کامپوزیت، قادر به درک بهتر نیازها از بافت پیشرفته خواهند بود و نیز کامپوزیت های مهندسی می توانند به نحو بهتری دارای توانایی و محدودیت های بافت برای تقویت کامپوزیت باشند. این مسئله باید منجر به استفاده موثرتر و کاربرد گسترده از کامپوزیت حلقوی شود.

1- مقدمه:

صنعت پارچه، توانایی تولید پارچه هایی شبیه به شبکه یا نزدیک به آن را با بهره گرفتن از روش های خودکاری مثل بی بافت، بافندگی تاری پودی، سوزن دوزی و بافندگی حلقوی گسترش داده است. از لحاظ توانایی برای صرفه جویی هزینه ها و افزایش کار ماشینی، برخی از روش های بافت سنتی برای تولید پارچه در کامپوزیت پلیمر پیشرفته، پذیرفته شده اند. بافندگی حلقوی به طور ویژه و به خوبی در ساخت سریع اجزاء به همراه اشکال پیچیده قرار گرفته که به واسطه مقاومت پایین در برابر تغییر شکل پارچه می باشد. در عوض، دستگاه های حلقوی موجود به صورت موفقیت آمیزی، استفاده از انواع متفاوت الیاف را با اجرای بالا پذیرفته اند، مثل شیشه، کربن، آرامید و حتی سرامیک ها که هر دو نوع پارچه هایی شبیه به شبکه و یا شبکه ای صاف را تولید می کنند. پارچه همانطور که مورد نیاز است شکل می گیرد و در اجزای کامپوزیت با بهره گرفتن از یک روش، نمونه مایع مناسب قرار می گیرد، مثل نمونه انتقال رزین (RTM) یا خیساندن فیلم رزین (RFI).

استفاده از شکل شبکه ای یا تقریبا شبکه ای به روشنی در حداقل ضایعات ماده ای و کاهش زمان تولید، دارای مزیت است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت