عنوان:
طراحی سیستم امنیتی ساختمان با استفاده از ترکیب اطلاعات سنسوری (Sensor Data Fusion)
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
امروزه به دلیل لزوم ایجاد امنیت و حفاظت از منازل پیاده سازی یک سیستم حفاظتی با اطمینان بالا و هزینه کمتر از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این میان روش های ترکیب اطلاعات سنسوری به عنوان روش های مطرح و کارامد در این زمینه توجه بسیاری محققین را به خود جلب کرده است.
در این تحقیق کاربرد دو روش ترکیب اطلاعات، تئوری Dempster-Shafer و Dezert-Smarandache جهت پیاده سازی سیستم امنیتی ساختمان بررسی می شود. در ذیل نشان خواهیم داد که نتیجه ای که از ترکیب اطلاعات چندین سنسور به دست می آید، چطور بر سیستم های تک سنسوری یا سیستم هایی که در آنها هرکدام از سنسورها مستقلا به کنترل کننده مرکزی متصل است، برتری و ارجحیت برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنیددارد.
از سویی دیگر چنین سیستم هایی به دلیل قابلیت اطمینان بالایی که دارند مانع از صرف هزینه های بیهوده می شوند. در سیستم امنیتی مذکور سناریویی را طرح کرده و به پیاده سازی آن پرداخته ایم. در این سناریو سعی شده تا کمترین احتمال برای آشکارسازی سنسورها در نظر گرفته شود با این حال خواهید دید که با استفاده از روش ترکیب اطلاعات، سیستم وجود سارق را پیش بینی می کند.
مقدمه:
امروزه منازل و ساختمان های هوشمند به عنوان یک مقوله مهم از سوی بسیاری از محققین مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. این منازل از تعداد زیادی شبکه سنسوری و محرک هایی تشکیل شده تا عملیات مختلف با کارایی ساده تر برای استفاده کنندگان به وجود آورند.
یکی از بخش های اساسی این سیستم ها، سیستم آشکارسازی افراد مزاحم و یا به عبارتی آشکارسازی دزدها می باشد. جهت پیاده سازی سیستم امنیتی طرح شده در این پروژه از چهار نوع سنسور PIR/Microwave، آشکارساز شکست شیشه، سنسور ارتعاشی دیوار و سنسور صوتی استفاده شده است.
برای کاربران، حساسیت و اطمینان پذیری بالا مهم ترین عامل در انتخاب یک سیستم امنیتی می باشد. از طرفی اشتباه به صدا درآمد زنگ سنسورها هزینه بر بوده و اعتمادپذیری سیستم را نیز کاهش می دهد. با تئوری استفاده از چند سنسور احتمال زنگ های اشتباه به طرز چشمگیری کاهش می یابد. استفاده از سیستم های چند سنسوری، هم باعث کاهش هزینه شده و هم از طرفی قابلیت اطمینان به چنین سیستم هایی بالاتر است.
در فصل 1 به مرور روش ترکیب اطلاعات و بررسی مزایای آن می پردازیم. در فصل 2 دو تئوری Dempster-Shafer و Dezert-Smarandache را همراه با قانون ترکیب آنها و چند مثال تشریح نموده ایم.
فصل 3 در مورد سنسورهای معمول استفاده شونده در سیستم های امنیتی پرداخته و در فصل 4 پیاده سازی سیستم امنیتی ساختمان به روش ترکیب اطلاعات سنسوری و نتایج حاصل از آن توضیح داده شده است. بالاخره فصل 5 به نتیجه گیری و پیشنهادات برای شبیه سازی سیستم اشاره دارد.
فصل اول
مروری بر ترکیب اطلاعات سنسوری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت