دانلود پایان نامه مدلسازی اطلاعات ساختمان
تاریخچه مدلسازی اطلاعات ساختمان
بطور خلاصه می­توان گفت که پیشینه تحقیقات انجام شده در زمینه سیستم مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) دارای چهار بخش اصلی زیر است که در ادامه هریک از این بخشها توضیح داده شده است.

طراحی اصلی
روش دوبعدی CAD اولیه
روشهای متداول طراحی
مدلسازی اطلاعات ساختمان 

طراحی اصلی
تا اواسط قرن نوزدهم میلادی، روش عمومی طراحی ساختمانها دستخوش تغییرات زیادی نگردید و مهندسین از ابزار ساده­ای همچون قلم، کاغذ، خط­کش و ماشین­حساب برای طراحی، محاسبات و توصیف ساختمانهای خود بهره می­گرفتند. با این حال، با پیشرفت ریاضیات و محاسبات تکاملی از یکسو و پیشرفت مصالح ساختمانی از سوی دیگر، روند طراحی ساختمانها به سرعت تغییر کرد و به سرعت بهبود یافت [۱۰].

روش دوبعدی CAD اولیه
با اختراع کامپیوتر، طراحی­های دوبعدی CAD به عنوان یک ایده و ابزار

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

طراحی جدید در صنعت AEC به تصویب رسیدند و با سرعت زیادی پیشرفت نمودند [۲۸].

پس از جنگ جهانی دوم، تکنولوژی آمریکایی به سرعت در زمینه مهندسی عمران پیشرفت کرد. صفحه طراحی یا به اصطلاح SKETCHPAD برای نخستین بار توسط ایوان ساترلند[۱] توسعه داده شد که این فن­آوری ریشه طراحی با روشهای CAD بود [۳۵].

در آغاز، تکنولوژی CAD به عنوان محبوب­ترین فن­آوری طراحی در دوران مدرن مطرح نمود. با این حال، با عمومی شدن رایانه­های شخصی، شرکت مشهور Autodesk با توسعه نرم­افزار Autocad گام نوینی را در این صنعت برداشت. از این پس و بطور ناگهانی، تمام معماران و مهندسان در سراسر جهان شروع به یادگیری و استفاده از این نوع نرم­افزار طراحی در پروژه­های خود نمودند [۲۷].

روشهای متداول طراحی
شکل دوبعدی طراحی­های CAD با تبدیل به شبیه­سازیهای چهاربعدی بطور گسترده­ای در فرآیند طراحی پیشرفت کرد. تکنولوژی اینترنت و نشست­های چندرسانه­ای (از قبیل ویدئو کنفرانس­ها) نیز تاثیر بسزایی در گسترش ابزار طراحی در صنعت ساخت و ساز داشتند [۳۹].

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت