شرکت بایستی در برنامه کلان کاری خود، برنامه‌‌هایی را برای دستیابی به اهداف و معیارهای عملکرد HSE نگهداری نماید.

این برنامه‌ها بایستی شامل مورد ذیل باشد:

شرح روشنی از اهداف.
تخصیص مسئولیت‌ها برای برقراری و دستیابی به اهداف و معیارهای عملکرد در هر وظیفه و سطح مرتبط سازمان.
روش‏هایی که بواسطه آنها اهداف قابل دست‌یابی می‏باشند.
نیازمندی‏های منابع
برنامه‌ زمان‏بندی استقرار
برنامه‌هایی برای ایجاد انگیزه و تشویق کارکنان در جهت ایجاد فرهنگ مناسب HSE.
سازوکارهایی برای ایجاد بازخور به کارکنان درباره عملکرد HSE.
فرایند شناسایی کارکنان و گروه‌های کاری که عملکرد HSE خوبی داشته‌اند (مانند طرح‏های جائزه ایمنی) .
سازوکار ارزیابی و پیگیری.
 2-5- یکپارچگی سرمایه

شرکت بایستی روش‏‌های اجرایی را نگهداری نماید به منظور اطمینان از اینکه تأسیسات و تجهیزاتی بحرانیHSE، که طراحی، ساخته، تهیه، بکار گرفته، نگهداری و/ یا بازرسی می‏شوند، برای مقصود مورد نظر و

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

تطابق با معیارهای تعریف شده مناسب هستند. ارزیابی قبل از خرید یا قبل از ساخت تجهیزات و تأسیسات جدید، بایستی شامل ارزیابی روشنی از تناسب‌ آنها برای تأمین الزامات HSE باشد و بایستی بر طراحی به عنون بهترین اقدام پیشگیرانه برای کاهش ریسک و اثرات سوء  HSE تاکید نماید.

روش‏‌های‏اجرایی وسیستم‌های اطمینان از یکپارچگی سرمایه بایستی (علاوه بر سایر موارد) به یکپارچگی ساختاری، محدودسازی فرایند، کنترل احتراق و سیستم‌های حفاظتی، آشکارساز، توقف ناگهانی تولید، مقابله با وضعیت اضطراری و حفظ زندگی توجه نمایند. انحراف از رویه‏های طراحی مصوب و استانداردها بایستی فقط پس از بازنگری و تائید بوسیله کارکنان منصوب و/ یا مسئولین ذیربط انجام گرفته و دلیل این انحراف نیز بایستی مستند گردد.

3-5- روش‌‌های اجرایی و دستورالعمل‌های کاری

1-3-5- توسعه روش‌‌های اجرایی

فعالیت‌هایی که فقدان روش‏های‏اجرایی مکتوب برای آنها می‏تواند منجر به تخطی از خط‏مشی HSE یا نقض الزامات قانونی یا معیارهای عملکرد ‌گردد، بایستی شناسایی شوند. روش‏‌های‏اجرایی مکتوب و استانداردها برای چنین فعالیت‌هایی و تعریف اینکه آنها چطور باید اجراء شوند (خواه این کارها توسط کارکنان شرکتی انجام ‌گیرد یا دیگران) بایستی تهیه گردد.

تمامی روش‏‌های‏اجرایی مکتوب، بایستی بطور ساده، صریح و قابل فهم بیان شده و نشان دهنده مسئولیت‌های افراد، روش هایی که بایستی بکار گرفته شوند، و درجای مناسب، معیارها و استانداردهای عملکرد که بایستی برآورده شوند، ‌باشد.

روش‏های اجرایی برای خرید و فعالیت‏های پیمانکاری، جهت حصول اطمینان از اینکه تأمین‏کنندگان و آنهایی که از طرف شرکت کار می‏کنند، با الزامات خط‏مشی مرتبط به آنها منطبقند، مورد نیاز است.

2-3-5- صدور دستورالعمل‌های کاری

دستورالعمل‏های کاری، روش انجام وظایف را در سطح محیط کاری، توسط کارکنان شرکتی یا بوسیله دیگران، تعریف می‌کند. انجام غیر صحیح وظایف بحرانیHSE، پتانسیل ایجاد نتایج سو‌ء HSE را به دنبال دارد بنابراین در مورد این وظایف، دستورالعمل‏های کاری بایستی مستند شده و در اختیار کارکنان مربوطه قرار گیرد.

4-5- مدیریت تغییر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت