مطالعه ارتباط اخلاق حرفهای در میزان رضایت شغلی |
مطالعه رابطه مولفه مسئولیت پذیری از مولفههای اخلاق حرفهای و میزان رضایت شغلی جامعه هدف
مطالعه رابطه مولفه برتریجویی از مولفههای اخلاق حرفهای و میزان رضایت شغلی جامعه هدف
مطالعه رابطه مولفه صادق بودن از مولفههای اخلاق حرفهای و میزان رضایت شغلی جامعه هدف
مطالعه رابطه مولفه احترام به دیگران از مولفههای اخلاق حرفهای و میزان رضایت شغلی جامعه هدف
مطالعه رابطه مولفه ارزشها و هنجارها از مولفههای اخلاق حرفهای و میزان رضایت شغلی جامعه هدف
مطالعه رابطه مولفه عدالت و انصاف از مولفههای اخلاق حرفهای و میزان رضایت شغلی جامعه هدف
مطالعه رابطه مولفه همدردی با دیگران از مولفههای اخلاق حرفهای و میزان رضایت شغلی جامعه هدف
مطالعه رابطه مولفه وفاداری از مولفههای اخلاق حرفهای و میزان رضایت شغلی جامعه هدف
۱-۴) فرضیات تحقیق:
۱-۴-۱) فرضیه اصلی:
بین مولفههای اخلاق حرفهای و میزان رضایت شغلی منابع انسانی جامعه هدف ارتباط معناداری وجود دارد.
۱-۴-۲) فرضیات فرعی:
بین مولفه مسئولیت پذیری (از مولفههای اخلاق حرفهای) و میزان رضایت شغلی منابع انسانی جامعه هدف ارتباط معنادار وجود دارد.
بین مولفه برتریجویی (از مولفههای اخلاق حرفهای) و میزان رضایت شغلی منابع انسانی جامعه هدف ارتباط معنادار وجود دارد.
بین مولفه صادق بودن (از مولفههای اخلاق حرفهای) و میزان رضایت شغلی منابع انسانی جامعه هدف ارتباط معنادار وجود دارد.
بین مولفه احترام به دیگران (از مولفههای اخلاق حرفهای) و میزان رضایت شغلی منابع انسانی جامعه هدف ارتباط معنادار وجود دارد.
بین مولفه عدالت و انصاف (از مولفههای اخلاق حرفهای) و میزان رضایت شغلی منابع انسانی جامعه هدف ارتباط معنادار وجود دارد.
بین مولفه رعایت ارزشها و هنجارها (از مولفههای اخلاق حرفهای) و میزان رضایت شغلی منابع انسانی جامعه هدف ارتباط معنادار وجود دارد.
بین مولفه همدردی با دیگران (از مولفههای اخلاق حرفهای) و میزان رضایت شغلی منابع انسانی جامعه هدف ارتباط معنادار وجود دارد.
بین مولفه وفاداری (از مولفههای اخلاق حرفهای) و میزان رضایت شغلی منابع انسانی جامعه هدف ارتباط معنادار وجود دارد.
۱-۵) نوع و روش تحقیق:
تحقیق از نظر هدف کاربردی است، زیرا نتایج حاصل از آن مورد توجه مدیران اجرایی خواهد بود، و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی (غیر آزمایشی)، زیرا هدف توصیف نمودن شرایط یا پدیدههای مورد بررسی است، و از شاخه پیمایشی و روش مقطعی است، زیرا پژوهشگر در شرایط زندگی واقعی یک سازمان حضور پیدا می کند، و از نوع همبستگی دو متغیری است.
۱-۶) قلمرو تحقیق:
به منظور شناخت دقیق و صحیح مسئله مورد پژوهش، قابل کاربردی کردن پژوهش، ژرفانگری و رسیدن به راهحلهای دقیقتر، قطعیتر، اصلاحی و سازنده مرتبط با موضوع مورد پژوهش و از طرف دیگر توجه به محدودیتهای هزینه، زمان و اهداف فردی پژوهشگر، مشخص کردن قلمرو و ابعاد موضوعی، مکانی و زمانی پژوهش لازم و ضروری است.
۱-۶-۱) قلمرو موضوعی:
از آنجا که موضوع این تحقیق مطالعه و بررسی نقش اخلاق حرفهای در رضایت شغلی مدیران نواحی چهارگانه شهرداری استان قم است، میتوان بیان کرد که هر دو موضوع «اخلاق حرفهای» و «رضایت شغلی» در محدوده «رفتار سازمانی» قرار دارند.
۱-۶-۲) قلمرو مکانی:
قلمرو مکانی این تحقیق نواحی چهارگانه شهرداری استان قم میباشد.
۱-۶-۳) قلمرو زمانی:
اطلاعات جمعآوری شده در قالب پرسشنامه مربوط به شهریور سال ۱۳۹۱ میباشد که توسط نمونه آماری تکمیل گردیده است.
دیگر سایت ها :
[یکشنبه 1399-02-21] [ 04:00:00 ق.ظ ]
|