مراحل اجرای پروژه CRM//پایان نامه درمورد CRM
مراحل اجرای پروژه مدیریت ارتباط با مشتری:
چفی،بلدی و کی دسی،2010 اجرای پروژه را به سه مرحله تقسیم کرده اند:

1- برنامه ریزی:

تعریف حدود و دامنه پروژه مدیریت ارتباط با مشتری
ایجاد برنامه های ارتباط
تعریف مناسب پروژه سازمان (اعضا،نقش ها،وظایف)
طراحی زیر بنای نرم افزاری
برنامه ریزی پروژه
انتخاب افراد در زمینه های مختلف
انتخاب عاملان اجرایی
اطمینان یافتن از منابع مناسب
تعریف اهداف
راه اندازی وب سایت پروژه مدیریت ارتباط با مشتری بر روی اینترنت شرکت
2- پایه ریزی:

جمع آوری انتظارات کاربران نهایی
طراحی تکنیکی کار
مشتری گرایی و ارتقای نرم افزارمدیریت ارتباط با مشتری
کنترل نتایج بسته کاری (دادن دستورات بر اساس جنبه های تکنیکی)
اطمینان از کیفیت بسته کاری
آزمایش در مقیاس کاهش یافته ( 2 یا 3 مکان) از ابزارهای

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

کارکردی
پایه ریزی پروژه و کنترل آن
ارتباط با مدیریت عالی و مدیر محلی
انطباق ابزار
3- اجرا:

بهبود دادن خصوصیات تکنیکی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
ارزش گذاری کاربران نهایی
مفید و قابل استفاده بودن ارزشگذاری
انتقال ارتباط به کارگزاران
بازاریابی پروژه نهایی در منطقه محلی با مدیران عالی و کاربران نهایی
بنیان نهادن و توزیع ارتباطات موفق از طریق اینترنت و نامه
 

13-2 بعضی از مهمترین موانع و عوامل شکست در اجرای استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری عبارتند از:

تغییرات سازمانی
سیاست های شرکت
درک سطحی از مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری
مهارت های اجرایی ضعیف
این شواهد اهمیت تعریف مدیریت ارتباط با مشتری را به عنوان استراتژی کسب و کار نشان می دهد و بنابراین به عنوان نقطه شروع برای سازمان های با مدیریت ارشد می باشد( Torkzadeh & et al, 2005, 19 ).

با اینکه مدیریت ارتباط با مشتری یک مفهوم نسبتاً جدید است، اما شرکت های تجربی کمی وجود دارند که درک و اجرای مناسبی را دنبال کنند. در نتیجه یک نیاز الزامی وجود دارد به دانش بیشتر در مورد اهداف، ارزیابی تجربیات بدست آمده توسط دیگر شرکت ها، پیدا و کشف کردن مهارت ها هم در داخل و هم در خارج از سازمان به منظور اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری. همچنین عوامل دیگری برای عدم موفقیت در اجرای استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد:

درک هیئت مدیره و مدیران این است که مدیریت ارتباط با مشتری فقط یک استراتژی مستلزم ایجاد تغییرات در جنبه ها و مفهوم های سازمان های مختلف نیست و اجرای آن لحظه ای و آنی نیست.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت