صدور گواهی الکترونیکی:/پایان نامه درباره امضای الکترونیکی
نحوه صدور گواهی الکترونیکی

همانطور که گفته شد گواهی های دیجیتالی در حقیقت یکسری فایل الکترونیکی برای شناسایی اشخاص در اینترنت هستند، این گواهی ها هویت دارنده آن را با جفت کلیدهای رمزنگاری، پیوند می زنند. در واقع این گواهی ها اطمینان می دهند که این جفت کلید متعلق به یک شخص خاص است.[1]

بنابراین گواهی الکترونیکی همان شناسنامه است که هویت واقعی شما را به صورت مجازی و برای کسب و کار الکترونیکی تعیین می کند و بیان شد که کاربرد گواهی الکترونیکی در حقیقت ، استفاده از امضای الکترونیکی و رمز نگاری اطلاعات است. در صورتی که در فضای اینترنت ، قصد مبادله الکترونیکی با هویت مجازی مشخصی را داشته باشید می توانید با اعتماد به امضای الکترونیکی طرف مقابل و معرفی خود با استفاده از امضای الکترونیکی تان ، به کسب و کار بپردازید.

در مجموع گواهی الکترونیکی سندی است که:

توسط یک موجودیت قابل اعتماد صادر و امضا شده است.
بر اساس تایید هویتی است که

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

توسط یک مرکز صورت گرفته است.
حاوی یک سری اطلاعات و کلید عمومی شخص یا سازمان است.
مورد استفاده آن در گواهی قید شده است.
مدت اعتبار مشخص و محدودی دارد.
 

3-3-1 وظایف مرکز صدور گواهی الکترونیکی

تدوین دستور العمل اجرایی گواهی خود، مطابق با سیاست های گواهی الکترونیک.
اطمینان از تطابق عملکرد مرکز با سیاست های گواهی الکترونیکی.
بیان روال های درخواست گواهی الکترونیکی برای درخواست کنندگان.
اطمینان از عقد قرارداد با دفاتر ثبت نام آگاه و متعهد به سیاست های گواهی الکترونیکی.
اطمینان از دریافت درخواست گواهی صرفاً از دفاتر ثبت نام تحت قرارداد.
صدور و انتشار گواهی ها.
ابطال گواهی ها در صورت لزوم.
ارسال گواهی ها و لیست گواهی های باطل شده.
تولید کلیدهای خصوصی مرکز صدور گواهی الکترونیک به طور ایمن.
اطمینان از نگهداری ایمن کلیدهای خصوصی این مرکز.
 

3-3-2 تجهیزات فنی و اداری مورد نیاز دفتر ثبت نام

الف – تجهیزات فنی و اداری مورد نیاز شامل موارد زیر است:

میز
صندلی و نیمکت مراجعان
داشتن تجهیزات رایانه ای مناسب
اینترنت پرسرعت
Internet Explorer ورژن 6 به بالا
توجه: از Browser های غیر ویندوزی مانند opera، Firefox ، … استفاده نکنید.

امکانات ایمنی
خطوط ارتباطی مناسب
یک دستگاه نمابر
یک دستگاه چاپگر
یک دستگاه اسکنر
وسایل حرارتی/ برودتی مناسب
کمد قفل دار جهت بایگانی مدارک.
ب- شرایط و امکانات دفتر ثبت نام

در طراحی نمای بیرونی و چیدمان تجهیزات اداری و فنی دفتر موارد زیر باید رعایت شود:

تهیه و نصب تابلو با رنگ، آرم و نوشته معین
اختصاص فضای کافی برای متقاضیان
فراهم آوردن امکانات لازم برای ارائه خدمات به جانبازان، معلولین و سالمندان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت