مفاهیم چابکی سازمان،پایان نامه درباره چابکی سازمانی |
2-پاسخگویی
3-سرعت
4-یکپارچگی و پیچیدگی
5-تجهیز شایستگی های اصلی و مرکزی
6-کیفیت بالا و بهبود محصولات
7-فرهنگ تغییر
یک سازمان،زمانی چابک خواهد بود که به واسطه اهرم کردن دانش و همکاری داخلی و با دیگر سازمانها قادر به هماهنگی باشد و به صورت سریع و کارا همه منابع مورد نیاز را خلق،تولید و پشتیبانی کند.بنابراین،سازمان باید:
*اطلاعات حساس را با تأمین کنندگان،شرکا و مشتریان به اشتراک بگذارد.
*تغییرات بازار و تغییرات در ارزش مشتری را پیش بینی کند.
*با حداقل ذخیره موجودی و تولید مبتنی بر تقاضای کششی به تغییرات پاسخگو باشد.
*توانایی انسجام افراد،فرایندها،و دانش و مهارت ها را داشته باشد که این کار بدون توجه به مکان سازمانی در داخل شرکت و یا در داخل شرکتهای تأمین کننده،شرکا و مشتریان انجام خواهد گرفت.(شهایی،1387،ص23)
2-15-اصول زیر بنایی چابکی:
چابکی عبارتی جامع است که در تمامی زمینه های بنگاه از قبیل تولید،بازاریابی،طراحی،سازماندهی و افراد نفوذ می کند.چابکی ترکیبی از محصولات فیزیکی،خدمات و اطلاعات است که با تغییر نیازمندیهای مشتری تغییر می کند.برای چابکی چهار اصل زیر بنایی معرفی شده است که عبارتند از:
1-تحویل ارزش به مشتری
2-آمادگی در رویارویی با تغییرات
[شنبه 1398-07-27] [ 11:42:00 ب.ظ ]
|